نوبت دهی در تعمیرگاه های خودرو توسط کیوسک های کامپیوتری یا توسط اپراتور انجام میگردد . استاندارد خاصی تعریف نشده و سیستم نوبت دهی به روش متداول fifo با در نظر گرفتن اولویت RR انجام میشه بدین صورت که هر خودروی زودتر وارد میشه بر اساس اولویت در نوبت قرار میگیره و زودتر از موارد غیر ارجح از خط تعمیر خارج میشه . این روش متداول و روزمره ای در نمایندگی های ایران خودرو و سایپا میباشد .
استفاده از شماره بند یا نوبت دهی این قابلیت رو به پرسنل میده تا به صورت اولویت بندی شده روی خودرو ها کار کنند . همچنین جهت نوبت دهی و دید راحتتر مسئول تعمیرگاه از مثلث های نوبت دهی استفاده میکنند . این مثلث های نوبت دهی یا هرم نوبت دهی از جنس پلاستیک , پلی پروپیلن یا abs میباشند که بسته به نوع تعمیرگاه هاا و بودجه آن تعمیرگاه از این هرم ها بهره میبرند .